When the journey begin...

Tuesday, September 9, 2008

Pencinta yang agung?

"Banyak yang bercinta, bertahun-tahun putus jua..." usai benar ungkapan lagu yang biasa kita dengar memberikan pelbagai persoalan di benak fikiran memikirkan tentang perasaan halus yang menggamit perasaan; CINTA.

Cinta pastinya sinonim dengan rindu, sayang, kasih...tapi sejauh mana perasaan ini dapat didefinisikan adalah sesuatu yang terlalu abstrak dari akal fikiran. Sedangkan kerana cinta pun manusia masih boleh berkongsi kasih dang menimbangtara perasaan sayang.

Dalam diam sebenarnya aku kagum dengan seorang teman ni...Bercinta dah bertahun-tahun tapi sampai ke hari ni aku tengok elok je... dah nak naik jinjang pelamin pun x lama lagi... Aku doakan kebahagiaan korang...

Mungkin aku yang tak pernah tengok die gaduh or ape tapi serius, aku salute dengan hubungan diorang yang seolah-olah tenang je..tak aku nafikan adalah perselisihan faham tapi komunikasi diorg sangat bagus dalam menyelesaikan masalah dalam perhubungan. Apa yang psti, aku tak pernah tengok die menangis, aku tak pernah tengok die marah dan ape yang aku tengok pada die hanya la sebuah kebahagiaan yang tercipta.

Kadang2 aku rasa akulah yang bermasalah kerana dalam seminggu aku tak mengamok, memang bukan aku la tu... huhuhuh Pelik aku fikirkan mengapa aku tak sebahagia temanku itu?

Adakah aku gagal dalam menakhodai sebuah pelayaran percintaan atau aku salah dalam perkiraan memilih pasangan? Ini semua bermain dalam akal fikirku.

Aku percaya cinta itu indah yang mampu buat aku tersenyum, mampu buat aku terasa 1001 kebahagiaan di dunia namun dalam masa yang sama, pengalaman aku bercinta membuatkan aku kehilangan.

Satu tika dulu aku pernah mencintai insan yang satu dan menganyam 1001 impian yang indah bersamanya. Aku abdikan setiaku padanya kerana cinta aku sanggup jadi 'lone ranger' kerana bagi aku cemburu itu lambang cinta.

Aku juga insan yang percaya pada Qada' dan Qadar yang telah ditentukan. JIka dia bukan jodohku, pastinya hubungan yang bertahun-tahun takkan ke mana jua tapi keperitan yang aku alami membuatkan aku hilang kepercayaan dalam cinta.

Memang cinta itu indah tapi kerana terlalu ingin menggapai kemanisan cinta, ramai yang tersungkur seperti aku..mengorbankan masa bertahun-tahun merentas keperitan sekadar untuk kebahagiaan sekejap cuma.

Kerana itu aku simpan kepercayaan aku tentang cinta. Aku menunggu insan yang benar2 boleh aku hadiahi cinta yang indah bersama setia dan kasih.

Aku bangga dengan sahabatku yang mampu berpegang kepercayaan pada cinta yang ada disisinya sedangkan aku, masih mampir pamit merangkak mencari sebuah kepercayaan untuk menjadi pencita yang agung.

No comments: