When the journey begin...

Friday, January 30, 2009

Hari ini

30 Januari 2009

Jam menunjukkan jam 6.10 pagi..aku bangun, tdo awl semlm so x bunyi alarm lg pun aku dah bgun..huhu

Hari penting...Aku memikul tanggungjawab tuk bersiar-siar hari ni (hahaha) Dengan taraf aku sebagai Pelatih Dalam Kamar, aku rasa cukup buat aku gembira tuk pg menjalankan tgungjwb pergi mahkamah walaupun setakat nak antar draf atau pergi buat file search...itu je la kelayakan aku yang baru sebulan je file kan petition huhu

Dengan berbekalkan pesanan Master aku.."awk sampai sana kul 9.30 pun xpe...amik date je kat kerani kat kaunter situ.."

Aku iron baju n kuar dr umah kul 8.30 dari Taman Melati ke Subang Jaya... yeay a trip yang aku rasa sepanjang jalan bila semua org pndang aku mcm lawyer yg nak gi Bicara (ye ke mcm tu or mcm muka xbsuh lg pas bangun mandi?)

Kul 9.00 pagi, aku baru je nak naik komuter... td aku naik kete ke kL sentraL then aku naik komuter wlupun Master aku bg map nak gi situ tp aku rasa selamat naik komuter heheh

9.34 pagi..deringan hp ku dengan lagu "like only a woman can" membuatkan aku nampak clumsy ngn xtau nak ltk blazer, file kat ne setakat nak jwb tpon...

Kak Nita (clerk tmpt aku chambering) call.. "dah sampai belum? interpreter call tanya, diorang tgh tgu..."

Aku kaget.

Nape nak tgu aku? Special ke sampai nak sambut2... aku pun berlari2 anak ke tempat menunggu teksi..

Dengan confident aku ckp, "mahkamah majistret (munisipal) subang jaya.." (padahal aku kat subang jaya, xkan nak gi mahkamah tmpt lain kan?)

Driver tksi ty, "yang kat Subang Square ke?"

Aku blur..

Confident lg.. "Ye.." (harap2 la betol tmpt yg aku pg..)

Sampai situ ada seorang mamat hensem depan pintu..die tersenyum padaku... dalam control ayu, aku tersenyum padanya tp memg memalukan bila aku hampir2 terjatuh waktu nak naik tangga menuju ke pintu..die senyum lagi.. (mesti mengakui kehenseman die sampai aku pun hampir jatuh tgk..malunya)

Aku gi kat kaunter, kakak yang baik hati memg tgu aku, terus minta nama n no i.c tuk pendaftaran..kat catatan die tulis "lawyer".. aku dengan nervous ckp "akak, saya bukan lawyer (habis tu aku ape?) saya pelatih dalam kamar je" (humble nye aku hahah)

Kakak tu pun senyum, "xpe, sama je.." (wah, terasa hebat aku org anggap aku sebagai lawyer..)

Tiba2 die ckp, jap lg naik atas, majistret tunggu..

Kecut perut dan getaran jantung serta adrenalin rush terasa!!!!~

Master aku cakap jumpa kerani!!!

Nape aku kena mengadap majistret!!!

Aku dengan gelabah x hbis2 ckp aku tak tau kene jumpe majistret n harap bleh postpone... Sume buat muka x faham je lam lif dan biarkan aku dengan kegugupan yang mencarik2 jantung aku..

Tapi aku bersyukur, majistret yang comel (die memg comel, bukan nak bodek coz die x marah aku) buat aku rasa ada confident untuk kes yang akan dtg nanti...

Ye, arini aku Mention on Behalf my Master sebelum aku short call lg...

Huhuhu

No comments: